dijous, 5 d’abril de 2012

En què puc ajudar-te?


Una de les coses que més importants en una empresa és saber atendre bé a la clientela. El nostre alumnat-empleat ja porta mols mesos atenent als i les professionals del nostre centre en la nostra empresa de reprografia i ja han aprés el que suposa estar darrere d'un mostrador.

Esta setmana hem volgut treballar i practicar com dirigir-nos correctament a la clientela.

Hem fet un treball de grup on entre tots i totes han redactat quines són les maneres de tractar a més respecte i educació al client. Cada alumne i alumna aportava i escrivia en un document de text aquelles frases més correctes per adreçar-nos al clients. Com sempre fem, registrem tot el que aprenen al nostre quadern de taller.


Les conclusions a les que hem arribat són les següents:

Saludar correctament, i no dir simplement "Hola"
Pel matí: "Bon dia"

Per la vesprada: "Bona vesprada"


Quan preguntem a nostre client o clienta a què ha vingut no preguntar "Què vols?" simplement, és millor fer esta pregunta:
"En què puc ajudar-te?"


És molt important que quan parlem als nostres clients i clientes ho fem mirant-los als ulls i amb un to de veu adequat, ni molt fort ni molt baixet.



Per saber quin dia tornarà una manera correcta de fer-ho seria:
"Qui dia vols vindre a arreplegar-ho?" Hi ha moltes voltes que els clientes tenen pressa, però hem de explicar-los amablement a voltes no pot ser d'un dia per a l'altre.



Finalment hem d'agrair que haja vingut i despedir-nos amablement així:
"Moltes gràcies. Adéu, fins a la pròxima"


Per a practicar i demostrar que tot el que hem vist s'ha aprés l'alumnat-empleat de Reprografia Vall Blanca ha realitzat unes sessions de role playing on intercanvien els pares de dependents i clients en diferents situacions. No vos ho perdeu, ho fan genial.

Maria fa de dependenta i Juane de client.

 


Àngela fa de dependenta i Carla i Ricardo de clients (pareixen un matrimoni, je je...)



David fa de dependent i Rubén de client


Rosana fa de dependenta i Carla de clienta


Alis fa de dependenta i Ana de clienta


Carla fa de dependenta i Ricardo de client


Rubén fa de dependent i Maria Pérez de clienta


Mati fa de dependent i Carla de clienta


Juane fa de dependent i Maria Castells de clienta amb presses...


Carla fa de dependenta i Àngela de clienta


Ricardo fa de dependent i Óscar de client


Óscar fa d'un dependent que posa pegues a tot i Carla i Rosana de clientes amb molts recursos


Maria Castells fa de dependenta i David fa de client un poc pesaet. Maria ho resol molt bé.


Ricardo fa de dependent i Enri, la nostra educadora, és una clienta que ve a encomanar-nos un encàrrec real.
 


Com podeu comprovar l'alumnat-empleat sap perfectament atendre al públic amb molta educació i professionalitat. Cada dia aprenen més i treballen millor.

Ara tenen unes merescudes vacances de Pasqua com a bons i bones treballadores que són.
A passar-ho i a menjar-se la mona!

2 comentaris:

  1. Hola! Espere algun dia trobar-me amb vosaltres en un servei de reprografia. Que t'atenguen de forma amable sempre t'alegra el dia. Ho feu molt bé.

    ResponElimina
  2. Sou tots molt educats i feu molt be la vostra feina.
    Aixi dona gust anar als llocs!

    ResponElimina