dilluns, 23 d’abril de 2012

SOM BONES PRÀCTIQUES!


Hui hem rebut molt bona notícia i és que el Ministeri d'Educació a través del INTEF (Instituto Nacional de Tecnologías Educativas y de Formación del Profesorado) ens ha inclòs en la seua xarxa de "Buenas PracTICas 2.0" per el nostre blog de Reprografia Vall Blanca.

Estem molt contents i agraïts que s'haja reconegut tot l'esforç que hem fet durant tot el curs i que esta manera de treballar siga cada vegada més habitual en el món educatiu.

Ací teniu el vídeo que ens van demanar els del Ministeri d'Educació per a que explicarem el projecte. És un vídeo de sols 10 minuts però on s'explica molt bé com treballem i com utilitzem les TIC al taller. A més tenim de les entrevistes d'alguns alumnes tenim també col·laboracions de la Ana Palma, la directora del centre, i de Maria Reig, la mare de Carla, a les quals vole agrair la seua participació, i sobretot a tots els professionals i pares i mares que heu fet possible aquesta manera d'aprendre i demostrar del que som capaços.


Ací teniu l'enllaç de la web del Ministeri d'Educació on hem eixit publicats:


Amb esta presentació s'explica el projecte:


Amb esta altra presentació expliquem quines són les ferramentes TIC que utilitzem:


Volem agrair al INTEF i al Ministeri de Cultura per haver-nos donat este reconeixement i sobretot a aquells que heu fet possible el projecte.

MOLTES GRÀCIES!!!!

dijous, 5 d’abril de 2012

En què puc ajudar-te?


Una de les coses que més importants en una empresa és saber atendre bé a la clientela. El nostre alumnat-empleat ja porta mols mesos atenent als i les professionals del nostre centre en la nostra empresa de reprografia i ja han aprés el que suposa estar darrere d'un mostrador.

Esta setmana hem volgut treballar i practicar com dirigir-nos correctament a la clientela.

Hem fet un treball de grup on entre tots i totes han redactat quines són les maneres de tractar a més respecte i educació al client. Cada alumne i alumna aportava i escrivia en un document de text aquelles frases més correctes per adreçar-nos al clients. Com sempre fem, registrem tot el que aprenen al nostre quadern de taller.


Les conclusions a les que hem arribat són les següents:

Saludar correctament, i no dir simplement "Hola"
Pel matí: "Bon dia"

Per la vesprada: "Bona vesprada"


Quan preguntem a nostre client o clienta a què ha vingut no preguntar "Què vols?" simplement, és millor fer esta pregunta:
"En què puc ajudar-te?"


És molt important que quan parlem als nostres clients i clientes ho fem mirant-los als ulls i amb un to de veu adequat, ni molt fort ni molt baixet.



Per saber quin dia tornarà una manera correcta de fer-ho seria:
"Qui dia vols vindre a arreplegar-ho?" Hi ha moltes voltes que els clientes tenen pressa, però hem de explicar-los amablement a voltes no pot ser d'un dia per a l'altre.



Finalment hem d'agrair que haja vingut i despedir-nos amablement així:
"Moltes gràcies. Adéu, fins a la pròxima"


Per a practicar i demostrar que tot el que hem vist s'ha aprés l'alumnat-empleat de Reprografia Vall Blanca ha realitzat unes sessions de role playing on intercanvien els pares de dependents i clients en diferents situacions. No vos ho perdeu, ho fan genial.

Maria fa de dependenta i Juane de client.

 


Àngela fa de dependenta i Carla i Ricardo de clients (pareixen un matrimoni, je je...)



David fa de dependent i Rubén de client


Rosana fa de dependenta i Carla de clienta


Alis fa de dependenta i Ana de clienta


Carla fa de dependenta i Ricardo de client


Rubén fa de dependent i Maria Pérez de clienta


Mati fa de dependent i Carla de clienta


Juane fa de dependent i Maria Castells de clienta amb presses...


Carla fa de dependenta i Àngela de clienta


Ricardo fa de dependent i Óscar de client


Óscar fa d'un dependent que posa pegues a tot i Carla i Rosana de clientes amb molts recursos


Maria Castells fa de dependenta i David fa de client un poc pesaet. Maria ho resol molt bé.


Ricardo fa de dependent i Enri, la nostra educadora, és una clienta que ve a encomanar-nos un encàrrec real.
 


Com podeu comprovar l'alumnat-empleat sap perfectament atendre al públic amb molta educació i professionalitat. Cada dia aprenen més i treballen millor.

Ara tenen unes merescudes vacances de Pasqua com a bons i bones treballadores que són.
A passar-ho i a menjar-se la mona!