PABLO


PÀGINA PERSONAL DE PABLO


LA INTEGRACIÓ DE PABLO AL TALLER MITJANÇANT EL MÈTODE TEACCH

La integració de Pablo al taller de Reprografia Vall Blanca s'ha realitzat mitjançant el mètode TEACCH que té com a objectiu ajudar a les persones amb TEA (Trastorn de l'Espectre Autista) per viure i treballar més eficientment a casa, l'escola i la comunitat, i en el nostre cas en un entorn laboral, potenciant el seu treball autònom.

Les activitats TEACCH es realitzen mitjançant l'ensenyament estructurat, que amb l'ajuda visual i la demanda concreta afavoreix la comprensió del que s'espera exactament de l'alumne: tasca a realitzar, començament, acabament i què passarà després, és a dir, afavorint una forma de treball estructurada i autònoma, amb el sistema de treball d'esquerra a dreta, l'aparellament i el llenguatge visual o escrit.

S'utilitzen recipients per a la seva organització, limitació d'espais, es ressalten les instruccions amb imatges, fotos, paraules ... Que donen ajuda a l'alumne per resoldre l'activitat amb el major èxit possible.

S'ha organitzat el taller i les activitats pròpies de la reprografia adaptades al nivell curricular de Pablo seguint els components bàsics del mètode TEACCH:

1. L'ESTRUCTURA FÍSICA DE L'ENTORN
S'ha creat un racó especial de treball per a Pablo per a que hi haja el mínim de distraccions possibles i es puga concentrar en allò que fa sense interferències de l’entorn.



2. L’AGENDA DIÀRIA
L’agenda diària permet a Pablo saber exactament que ha de fer i què succeirà després, organitzat el seu temps amb claredat i predictibilitat.


3. ELS SISTEMES DE TREBALL
El sistema de treball ajuda  a Pablo a resoldre les seus tasques es realitza mitjançant gavetes situades a l’esquerra on es troben organitzades les diferents activitats i gavetes a la dreta on deixar allò que està finalitzat. D’aquest manera Pablo sap perfectament què ha de fer, quant de treball ha de fer, com sap que ha de fer quan acaba una activitat (concepte d’acabat) i poder treballar en la següent.




4. L’ESTRUCTURA I LA INFORMACIÓ VISUAL
Cada tasca ha d’estar estructurada visualment per a que quede clara la comprensió del que s’ha de fer mitjançant l’organització i les instruccions visuals, per a que Pablo sàpia què es el que s’espera o necessita d’ell.



ADAPTACIÓ DE LES ACTIVITATS DEL TALLER DE REPROGRAFIA

Lluny de pensar que un alumne amb TEA no és capaç d'integrar-se dins d'un entorn laboral el mètode TEACCH permet que Pablo puga realitzar activitats que formen part de les tasques del dia a dia del taller de Reprografia, tant a nivell individual com a nivell de grup, i siga un empleat més de la nostra empresa.

S'ha buscat una activitat per a cada tasca del taller en la que Pablo puga ajudar i que forme part de la cadena de treball de l'empresa. Aquestes són algunes de les activitats que Pablo està aprenent al taller.

Per exemple en el reciclatge de paper Pablo ajuda en la destrossa del paper per a fer la pasta per a reciclar.

En les tasques de tall de paper, com per exemple, retallar pictogrames que ens envien les professionals del centre Pablo els retalla abans de que es plastifiquen.


Una part del procés de plastificació el realitzarà Pablo col·locant els trossos de paper (com pictogrames) dins de les fundes de plàstic que s'utilitzen per a plastificar.


Pablo també està aprenent a posar l'espiral en fulles perforades per la màquina d'enquadernació.



Los símbolos pictográficos utilizados han sido modificados por Vicent Llopis a partir de símbolos propiedad de CATEDU (http://catedu.es/arasaac/) bajo licencia Creative Commons y que han sido creados por Sergio Palao

Però el mètode TEACCH no sols permet que Pablo reballe de forma autònoma i estructurada a nivell individual sinó que també el motiva a treballar en grup o amb parella en algunes de les activitats que diàriament realitzen els seus companys de taller.




Pablo cada vegada que complix amb el treball pot triar la cançó que més li agrada.

Esta es la que més li agrada, "Abre tu mente" de Merche.


Esperem que molta gent "Obrira la seua ment!"




7 comentaris:

  1. Hola soc una companyera de Vicent,Felicitats pel treball que esteu fent es fantastic.
    Cada dia mes feu colla i entre tots aneu poc a poc fent novetats i deprenent uns del altres.
    Pablo a mí també m´agrada eixa canço..i la de patito feo la coneixes
    http://www.youtube.com/watch?v=9AQMjW3rHqo
    Un abraç a tots
    Rosa

    ResponElimina
  2. M'encanta tot el que feu. Jo també sóc profe i sempre aprenc coses noves amb vosaltres per a saber ensenyar millor als meus alumnes. Una abraçada ben forta!!!!

    Elena

    ResponElimina
  3. Hola soc Maria,m'agrada molt la canço de Merche,pero lo que mes m'agradat es el treball que esta fent Pablo,de veritat la enorabona per lo que esteu fent

    Besets

    Maria

    ResponElimina
  4. hola soc nic un antic alubne de visent, estik flipan amb el blog y k sapigau k teniu un dels miyors +3 de españa lomenos :) anim y unsalutacio al profe :)

    ResponElimina
  5. Hola Pablo!!Increible el treball tan ben organitzat que estàs fent. Amb tu he après tantes coses... T'estime molt, però molt, moltissim!!

    ResponElimina